Doctor finance logo

רוצים לדעת מה יהיה מזג-האוויר? תשאלו את וול-סטריט

וול-סטריט: תחזית מזג-האוויר המדויקת ביותר שכסף יכול לקנות
וול-סטריט: תחזית מזג-האוויר המדויקת ביותר שכסף יכול לקנות

רוצים לקבל את תחזית מזג האוויר הכי מדויק שכסף יכול לקנות? סימן שאתם צריכים להכיר את אחד החזאים המועסקים על ידי הבנקים הגדולים הפועלים בשוק ההון האמריקאי. את החזאים הללו לא תראו מגישים את תחזית מזג-האוויר בטלוויזיה וגם לא תשמעו אותם עונים מהצד השני של השפופרת כאשר תתקשרו לשירות המטאורולוגי. החזאים הללו מתעסקים עם סוג קהל אחר לגמרי, סוג קהל שעלול להרוויח או להפסיד הרבה מאוד כסף מהתחזיות שהם עושים בכל יום.     
החזאים של וול-סטריט מועסקים על ידי בנקי השקעות גדולים כמו דויטשה בנק, ג’י.פי.מורגן, גולדמן זאקס, ברקלי’ס וקרנות גידור גדולות ולרוב, מוצבים בחדר המסחר של חטיבת הסחורות. חזאים אלו נעזרים בדוחות של ממשלת ארה”ב כמו גם בדוחותיהם של חברות פרטיות העוסקות בתחום המטאורולוגי ולחלקם אפילו יש את השירות הלוויני שלהם והם משתמשים במודלים שפיתחו בעצמם בכל בוקר לפני תחילת יום המסחר.

אז למה כל כך חשוב לשוק ההון האמריקאי תחזית מדויקת של מזג-האוויר?
לדעת בנקי השקעות רבים, תחזית מזג-האוויר טובה לא רק בכדי לדעת לאן לתכנן את חופשת הקיץ הבאה עם המשפחה או את המעיל שתלבשו מחר לעבודה, תחזית זו משפיעה על הכלכלה העולמית כולה. יש לה השפעה רבה על עולם ההשקעות ובפרט על מחירי הסחורות.

למה במיוחד על מחירי הסחורות?
מצד אחד יבולים של סחורות כמו תירס, סויה וקפה תלויים מאוד במזג-האוויר ולכן ההיצע שלהם משתנה ובהתאם לכך גם מחירם. מצד שני, הביקוש לסחורות כמו גז טבעי או נפט משתנה מאוד במצבי מזג-אוויר שונים וגורם לשינוי במחירי הסחורות הללו. תחשבו מהי השפעתם של בצורת או שיטפונות על יבולים של כל כך הרבה גידולים. יש משקיעים רבים ששומעים שעלולה להיות סופה באזורים בהם מגדלים הרבה סויה והם רצים לבורסה לקנות חוזים עתידיים על מחירי הסויה.
סחורות הם אומנם הדבר הכי חם כשמדובר על ספקולציות לפי תחזית מזג-האוויר אך הם בהחלט לא הדבר היחיד. בסוף המאה האחרונה השיקה בורסת שיקגו (CME)– הבורסה הגדולה בעולם לנגזרים, מכשירים פיננסים שונים המבוססים על תחזיות לגבי הוריקנים, סופות, טמפרטורה ועוד. מכשירים פיננסים אלה לא נועדו רק לספקולנטים המהמרים על אירוע מסוים, אלא משתמשים בהם גם חקלאים הרוצים להגן על הסחורה שלהם או יצרנים שרוצים לבצע פעולות גידור. לפני שהיו מוצרים כאלו יכלו היצרנים רק להתפלל לטוב, היום הם יכולים לשלוט יותר בעתידם ולהחליט אם הם רוצים להגן על עצמם. כמובן, שהגנה זו עולה כסף אך זהו כסף קטן יחסית למה שהם עלולים לאבד במקרה של אירוע קיצוני מסוים ולכן ראוי להתייחס למוצרים פיננסים אלו כמו אל סוג של ביטוח.
לסיכום, בפעם הבאה שתרצו לדעת מהי תחזית מזג-האוויר המדויקת ביותר שאתם יכולים לקבל כדאי להיעזר בחזאים של וול-סטריט המרוויחים משכורות גבוהות הרבה יותר מחבריהם בטלוויזיה ולבדוק מה אומרים החוזים העתידיים בבורסה שנסחרים בהתאם לתחזיות שלהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!