Doctor finance logo

פורקס- כך תסחרו נכון!

פורקס- כך תימנעו מהפסדים מיותרים
פורקס- כך תימנעו מהפסדים מיותרים

מה לעשות ומה לא לעשות במסחר במט”ח ושאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין את שוק הפורקס וכיצד אתם יכולים לעשות בו כסף. אין ספק שמאמר זה לא יהפוך אתכם למקצוענים בתחום אך הוא בהחלט אבן דרך חשובה על מנת שתהיו כאלה.

מה נכון לעשות
חשבון וירטואלי- תמיד טוב להתנסות במסחר על כסף וירטואלי לפני שמתחילים את הדבר האמיתי. ניסוי וטעייה הוא חלק הכרחי מכל תהליך למידה- בטח שבתחום המסחר. החשבון הוירטואלי יאפשר לכם בין היתר לצבור קצת ניסיון לפני שאתם מתחילים לסחור, להכיר את מערכת המסחר ולהרגיש מעט את העוצמה שבדבר. מומלץ להמשיך ולפעול בחשבון הדמו גם תוך כדי שאתם סוחרים בשוק האמיתי ולנסות בו רעיונות שעולים לכם מפעם לפעם.
קריאת סקירות ותחזיות- התחום מלא במושגים שטרם שמעתם עליהם. הקריאה תלמד אתכם מושגים חדשים ורעיונות שעדיין לא חשבתם עליהם, שיטות מסחר של סוחרים אחרים בעולם ותחזיות לגבי כיוון המטבע. למרות שאין צורך לבצע את מה שכתוב עדיין חשוב לדעת מה אנשים נוספים חושבים על השוק גם אם אתם לא מסכימים איתם.
קור רוח וסבלנות- הכוונה היא גם למספר העסקאות שאתם מבצעים וגם לגבי מתי להיכנס או לצאת מפוזיציה. בשלב חשבון הדמו רצוי לעשות בחינה סטטיסטית ולראות מה מצבם. בשלב זה רצוי להיעזר בסבלנות ולהתנסות קצת יותר גם אם במקרה יצא שהרווחתם ברוב הפעמים.

מה לא לעשות
עודף וחוסר ביטחון- כולנו יודעים שלהרוויח במסחר זה לא קל בכלל. אם הצלחתם בזה לאורך זמן אתם עלולים להתנהג בעודף ביטחון ולהיות אדישים לסיכונים, דבר שיגרום לכם להפסדים במוקדם או במאוחר. מצד שני, חוסר ביטחון עלול לגרום לכם להימנע מביצוע פעולות רווחיות או אפילו להפסיק לפעול בשוק הפורקס למרות שהיה לכם כישרון בדבר והייתם יכולים להרוויח ממנו הרבה כסף.
מינוף גדול מידי- המינוף הוא אחד המאפיינים של מסחר במט”ח. הרעיון הוא מאוד נוח ויעיל אך עלול להיות קטלני באותה מידה. הברוקר בדרך כלל ינסה לשכנע אתכם לסחור במינוף גבוה יותר מכיוון שהדבר מביא לו רווחים גבוהים יותר. למרות זאת, אם אתם לא בטוחים שזה מה שטוב לכם אל תשתכנעו בקלות.
לסמוך על סוחרים אחרים- כן, כן, אני יודע, דוד שלכם סוחר מקצועי והאחיין שלכם עשה מיליונים ואם לא אז בטוח יש לכם איזה חבר שסוחר במט”ח. אני לא אומר שלא, יש אנשים שעשו ועדיין עושים מזה הרבה כסף, אבל בשביל שגם אתם תעשו כך עליכם ללמוד לקבל החלטות באופן עצמאי, להתמקצע ככל שאפשר ולא לסמוך רק על המלצות של חברים או סוחרים אחרים.

שאלות קצרות- תשובות קצרות
– למה לי לסחור בפורקס?
שוק הפורקס הוא מהמעניינים בעולם וטמון בו פוטנציאל רווח עצום. השוק נגיש מכל העולם והמסחר מתבצע דרך האינטרנט בעמלות מסחר נמוכות. בנוסף, העיסוק בתחום יכול להתבצע בשעות הפנאי כהכנסה נוספת או בתור עיסוק מרכזי.
– איך להתחיל לסחור?
לעשות השוואת מחירים והצעות בין מספר ברוקרים, וכמו שאמרנו, תמיד להתחיל בחשבון דמו. חשוב להתייחס למסחר בדמו ברצינות ולהתחיל ליצור לכם הרגלים. ללמוד את שיטות המסחר- ניתוחי מאקרו וניתוח טכני. להמשיך בתהליך למידה מתמדת.
– למי זה מתאים?
רבים יגידו לכם שלכל אחד. אני אומר ממש לא! אומנם כל אחד יכול, זה נכון. אך לא לכל אחד הפורקס מתאים. מסחר פורקס מתאים למי שמוכן להקדיש זמן ללמוד באופן מעמיק ומקצועי את התחום, מוכן לקחת סיכונים ויש לו את התשוקה לטווח הארוך.
עכשיו תורכם- ושיהיה בהצלחה!!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!