Doctor finance logo

עבודה מועדפת או פתיחת עסק מהבית?

בארץ ישראל, מסלול החיים אינו זהה למסלול בו הולכים צעירים רבים בארצות אחרות ברחבי העולם, שכן במדינת ישראל, מרבית הצעירים מתגייסים לשירות בצבא ההגנה לישראל.

בשל העובדה הזו, רבים מהצעירים מתחילים את לימודיהם בשלב מאוחר יותר, עניין המעכב אותם מעט מחד, אך מאפשר להם לחשוב על העתיד והמקצוע בו יבחרו בצורה טובה יותר מאידך, שכן הם לא נדרשים לבחור מקצוע מיד לאחר לימודי התיכון. קיימים אנשים רבים שהחלום הגדול ביותר שלהם הוא לפתוח עסק, שיתפקד, בתור התחלה, מהבית. מנגד, ההטבות המוצעות ליוצאי צבא הן הטבות טובות מהן לא כדאי להתעלם. עבודה מועדפת, למשל, הינה אחת ההטבות המוצעות לאנשים המסיימים את השירות הצבאי. אז מהי עבודה מועדפת, מה פירוש הפעולה של פתיחת עסק מהבית ובמה כדאי לבחור? הרי לפניכם כמה דברים שחשוב לדעת.

עבודה מועדפת

עבודה מועדפת הינה כל עבודה המוגדרת כ”מועדפת” תחת הקריטריונים אותם קובע החוק. מדובר בעבודות בהן לרוב יש חסר משמעותי בעובדים, כמו למשל – תחנות דלק, ניקיון בבית מלון, עבודות חקלאות וכדומה. ההטבה המוצעת ליוצאי צבא הינה לעבוד בעבודה כזו במשך 6 חודשים, ולאחר מכן, לקבל מענק כספי מסוים, שיסייע להם בפתיחת עסק או בכל מטרה אחרת לשמה הם זקוקים למענק. על מנת לקבל את המענק, יש לגשת לביטוח לאומי עם תלושי השכר של העבודה המועדפת ולהוכיח כי אכן עבדנו בעבודה במשך שישה חודשים מלאים. לאחר מכן, הכסף ישוחרר לחשבון הבנק, מבלי שנידרש לשום דבר נוסף.

פתיחת עסק מהבית

לאחר הצבא, קיימים אנשים רבים המתחילים לעבוד מהבית, בין אם במתכונת של פרילנסרים ובין אם מתוך רצון להגדיל את העסק ולהעסיק עובדים בעתיד. לרוב, על מנת לפתוח עסק מהבית, כל שנצטרך הוא לגשת אל המע”מ ומס הכנסה ולפתוח תיק של עוסק. קיימים שני סוגי עוסקים עיקריים – עוסק מורשה ועוסק פטור, כאשר עוסק פטור הינו אדם שהכנסותיו אינן עולות על 70,000 ₪ בשנה, ומכאן שהוא פטור מתשלום מס הכנסה (אלא אם הכנסותיו עולות על סכום זה, אז יצטרך להירשם כעוסק מורשה). עסק מהבית יכול להיות במגוון רחב של תחומים – כתיבת מאמרים, שיווק באינטרנט, עיצוב גרפי ועוד.

אז מה עדיף?

כמובן שישנם יתרונות וחסרונות לכל שיטת עבודה. אלה העובדים בעבודה מועדפת אמנם יקבלו סכום נאה של כסף בתום ששת חודשי העבודה, אך עם זאת, לא בהכרח יצברו ניסיון תעסוקתי רלוונטי לשוק העבודה. אלה המחליטים לפתוח עסק מהבית יוכלו להתחיל את דרכם המקצועית מחד, אך מאידך, צפויים לעיתים להוצאות רבות והכנסות נמוכות בהתחלה. יש אנשים שיעדיפו לשלב את שתי העבודות הללו לקבלת תוצאות מקסימליות. יש לשקול את היתרונות והחסרונות של כל שיטה. בהצלחה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!