Doctor finance logo

ניתוח טכני- קבוצת עזריאלי

ניתוח טכני-קבוצת עזריאלי
ניתוח טכני-קבוצת עזריאלי

מאז הנפקת עזריאלי קבוצה בבורסה לפני מספר שבועות, המניה עלתה כ-10% בימים הראשונים ומאז היא נמצאת במגמת דשדוש כבר כחודשיים וחצי עם נפחי מסחר נמוכים בהשוואה לשבועיים הראשונים.

פרופיל החברה- קבוצת עזריאלי
אף על פי שאין זה רלוונטי כלל לגבי הניתוח הטכני מהו פרופיל החברה, החלטנו לתת סקירה קצרה במיוחד על עסקי החברה על מנת שיהיה למי שיחליט להשקיע מושג על פעילות החברה.
עיקר עסקיה של קבוצת עזריאלי הם בתחום הנדל”ן המניב בישראל והיא משכירה שטחי מסחר, משרדים וקניונים. בנוסף, עוסקת הקבוצה בתחומי התדלוק, הצבע ועוד באמצעות החזקות בחברת בת.

המגמה הנוכחית במניה
מנית עזריאלי נמצאת כרגע במגמת דשדוש זה מספר שבועות. מכיוון שהמניה אינה נסחרת זמן רב לא ניתן לקבוע מהי מגמת ארוכת הטווח אך בהחלט ניתן לזהות את המגמה הבינונית והמינורית.

רמות תמיכה והתנגדות
המניה “כלואה” כעת בין רמות התמיכה וההתנגדות של הדשדוש. טווח המחירים בהם נעה המניה הוא בין 8530 ל- 9000 ואלו הן רמות התמיכה וההתנגדות של המניה. ברמת התמיכה 8530 מחכים קונים רבים המוכנים לרכוש את המניה ואילו ברמת ההתנגדות 9000 מחכים מוכרים רבים המוכרים את המניה.
משמעות רמות אלו היא שכאשר המניה תפרוץ אותם כלפי מטה או מעלה הכיוון יהיה יותר ברור וניתן לקבל החלטה לגבי קניה או מכירת הנייר-החלטה זו “פוגעת” לרוב באחוזים גבוהים יחסית.

גרף יומי של המניה :

גרף יומי
גרף יומי

מספר נקודות התייחסות:
1. אף שכיוון הפריצה לא ידוע, יש לו סיכויים טובים יותר להיות כלפי מעלה.
2. ביום הפריצה יש לוודא נפח מסחר ערני יחסית ועליה של בין 0.7%-2%.
3. גובה הפריצה לכל כיוון שיהיה לרוב כגודל הדשדוש, במקרה שלנו כ- 6%.
4. מכיוון שההיסטוריה במסחר על המניה קצרה במיוחד, קשה עוד יותר לנבא את כיוונה.

ניהול פוזיציה וסיכום
מי שמעוניין “לרכב” על המניה יכול למכור אותה בחסר בכל פעם שהיא מגיעה קרוב לרמת ההתנגדות ולקנות אותה בכל פעם שהיא מתקרבת לרמת התמיכה. מומלץ יותר לקנות אותה ברמת התמיכה מכיוון שאנו מניחים שיש סיכוי גבוה יותר לפריצה כלפי מעלה. במקרה כזה הפוזיציה עשויה להביא לסוחר בה תשואה של 10% בטווח זמן קצר יחסית.
בכל מקרה, יש להיות עם יד על הדופק מכיוון שבמקרה והמניה פורצת את רמת התמיכה או ההתנגדות יש להחליף פוזיציה באופן מיידי.
לסיכום, מניית עזריאלי היא מניה סולידית וגדולה וכך צריך להתייחס עליה. ממקרי העבר אנו יודעים שלרוב מניות נוטות לעלות בתקופה שלאחר הנפקתן. המניה אומנן נמצאת במגמת דשדוש אך אין זה אומר שלא ניתן להרוויח ממנה אחוזים בודדים ביחס סיכוי סיכון טוב במיוחד.

נפח מסחר, מדד העוצמה היחסית RSI ומדד MACD :

נפח מסחר ומתנדים MACD ו- RSI
נפח מסחר ומתנדים MACD ו- RSI

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!