Doctor finance logo

ניתוח טכני בשוק ההון: זהב

אונקיות זהב
אונקיות זהב

המפלט של משקיעים רבים בימים קשים הוא הסחורה הזהובה שנמדדת באונקיה. לפני פחות משנה עוד יכולנו לקנות אונקיה שכזו בפחות מאלף דולר ובסוף שנת 2008 אפילו בקצת יותר מ-700 דולר לאונקיה. בסקירה זו נבצע ניתוח טכני לזהב וננסה להבין לאן כיוונו והאם הסחורה המתכתית כדאית להשקעה.

השקעה בזהב
הזהב ידוע כסחורה המשמשת מפלט עבור המשקיעים בימי משבר, מתיחות פוליטית ואי ודאות גבוהה בשווקים. הוא נסחר על ידי כל סוגי המשקיעים וביניהם בנקים גדולים, חברות ביטוח ובתי השקעות בארץ ובעולם. כיום הוא נסחר סביב 1,200 דולר לאונקיה אך לפני קצת יותר מעשור, בשנת 1999, היה בשפל לאחר שנמכר רבות על ידי גופים גדולים ונסחר סביב 250 דולר לאונקיה.

מגמת עלייה ומרכיביה
מגמת עלייה מזוהה בראש ובראשונה על ידי נקודות השיא והשפל המסודרת במבנה עולה וממוצעים נעים המסודרים גם כן בסדר עולה.
בגרף המצורף ניתן לראות כי מגמת העלייה האחרונה שהתחילה בפברואר השנה סביב 1050 דולר לאונקיה הסתיימה לה בתחילת יולי כאשר בשיאה היא מגיעה ל-1250 דולר לאונקיה ונקודת השפל לפניה שהייתה סביב 1170 ושימשה כרמת תמיכה כשלה מלהחזיק. מכיוון שאין נקודות השיא והשפל מסודרות מאז בסדר עולה ניתן לקבוע בוודאות יחסית כי בטווח הבינוני מגמת העלייה נגמרה.
בטווח הארוך הזהב עדיין במגמה חיובית ועל מנת להכריז כי מגמה זו נגמרה יצטרך הזהב לחצות מטה את הרף שבין 1060-1080 דולר לאונקיה. ברמה זו מחכים קונים רבים לסחורה ולכן יש להניח כי היא תהווה רמת תמיכה עבור הזהב. במידה ורמה זו תיחצה מטה הכיוון הכללי ישנה מגמה. במקרה ורמת תמיכה זו תיחצה כלפי מטה סביר להניח כי נראה את הזהב ממשיך לצלול לפחות עד רמת התמיכה הבאה המחכה סביבות ה-1000 דולר לאונקיה.

רמות תמיכה והתנגדות בטווח הקצר
בטווח הקצר רמת התמיכה הקרובה האורבת לזהב היא הרצועה שבין 1160 ל-1140 והיא שימשה בהצלחה במהלך השבוע האחרון בו הזהב הגיע ל-1155 אך שב ועלה עד ל-1180.
רמת ההתנגדות היא השיא האחרון אליו הגיע הזהב והיא נמצאת ב-1255 דולר לאונקיה. במידה ורמה זו תיפרץ כלפי מעלה בעליה של 1%-1.5% תוך יומי בשילוב עם נפח מסחר גבוה יהיה סיכוי מצוין כי הזהב ימשיך את המגמה החיובית שלו.

ממוצעים נעים
הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד מה שמעיד שהמגמה של הזהב בטווח הקצר היא מגמת ירידה. ניתן לראות על הגרף המצורף כי מאז אפריל השנה הממוצעים הנעים היו מסודרים בסדר עולה מה שחיזק את העובדה של מגמת העלייה שהייתה. לעומת זאת, מאמצע יולי הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד, לכן נגמרה מגמת עלייה זו והזהב כעת מחפש את כיוונו.

המלצת השקעה כן או לא ודברי סיכום
בעזרת הניתוח הטכני של הגרף ניתן להבין כי הסיכוי הגבוה ביותר הוא שהזהב יעבור למגמת דשדוש בין טווח המחירים של 1140-1250. על מנת לקבוע שכיוון המגמה ישתנה הזהב יצטרף לפרוץ את אחד מטווח המחירים הללו. מי שכבר אוחז בזהב הרבה זמן ראוי שישקול למכור חלק מסוים מהשקעתו- למשל חצי. כמו כן מי שמחפש רווח קטן בהשקעה לטווח הקצר יכול למצוא את הזהב כסחורה מעניינת בקנייתה קרוב לרמת התמיכה מתוך ציפייה כי המחיר יתקן כלפי מעלה לאחר גל הירידות שחווה.

איך לסחור בזהב
הדרך הנוחה ביותר לסחור היום במתכת הזהובה היא דרך תעודות הסל. תעודות אלה מונפקות על ידי בתי ההשקעות ונסחרות בבורסה בתל אביב. תעודת הסל מחכה את מחיר הזהב וניתן לקנות ולמכור אותה באינטרנט דרך חשבון ההשקעות שלכם בקלות יחסית. על תעודת הסל תשלמו דמי קנייה ומכירה שלרוב יהיו זהים לדמי קנייה ומכירה שתשלמו עבור ניירות ערך כגון מניות.

גרף בארים יומי של הזהב:

גרף יומי של הזהב
גרף יומי של הזהב

לינקים לגרפים של הזהב:

http://www.kitco.com/charts/livegold.html
http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/gold.php
http://www.goldprice.org/live-gold-price.html

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!