Doctor finance logo

ניהול פיננסי משפחתי: התנהלות נכונה

ניהול פיננסי משפחתי

ניהול פיננסי משפחתי הוא תהליך של ניהול הכספים במטרה לענות על צרכי כל בני המשפחה. למשפחות חשוב שתהיה תוכנית פיננסית, הכוללת חיסכון והשקעות עם תקצוב למקרי חירום. זה לא קל ללהטט בין האחריות של להיות בני זוג, הורים ומפרנסים בו זמנית. למרות שלא תמיד ניתן לעשות הכל בצורה האידאלית ביותר, ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו להוביל את המשפחה שלך למסלול הכלכלי הנכון והבטוח ביותר. במאמר זה נסביר כיצד תעשו זאת.

 

חיסכון עבור ניהול פיננסי משפחתי יעיל

 

מבחינת חיסכון, חשוב למשפחות לבחון את התקציב שלהן ולקבוע יעד חיסכון כדי שיוכלו לשים כסף לרכישות ארוכות טווח או למקרי חירום. הצורך בניהול פיננסי משפחתי עלול להתעורר כאשר המשפחה עומדת במספר רב של הוצאות בלתי צפויות, בעיקר בבת אחת. ילדים צריכים ללכת לבית הספר ולהשתתף בפעילויות חוץ בית ספריות כמו ספורט וחוגים כאלו ואחרים. אלה מספקים מוצא לבריאות פיזית, נפשית ורגשית. להורים יש חובה מוסרית כלפי רווחת ילדיהם, הכוללת אחריות לספק להם בית חם, אוכל, השכלה וחינוך. בעזרת חיסכון משפחתי משפחות יכולות לבצע ניהול פיננסי משפחתי יעיל יותר לטווח הארוך.

 

בדקו את ההוצאות שלכם 

 

ניהול פיננסים משפחתי מתבצע במטרה לענות על צרכי המשפחה. הצעד הראשון בניהול כלכלי משפחתי הוא זיהוי צרכים משפחתיים. ניתן לחלק את הצרכים המשפחתיים וההוצאות לשתי קבוצות: הוצאות לטווח קצר והוצאות לטווח ארוך. ההוצאות לטווח קצר כוללות הוצאות חירום, חשבונות רפואיים, תיקוני רכב והוצאות בלתי צפויות אחרות שעלולות לעלות במהלך שנה או שנתיים. ההוצאות לטווח ארוך כוללות חיסכון פנסיוני, קניית דירה, הוצאות חינוך וקרן ה”חיסכון ליום גשם” הבלתי נמנעת שיש לחסוך במקרה חירום. 

 

נהלו תקציב משפחתי

 

לאחר איסוף המידע הדרוש ומוקצה כסף כדי לענות על הצרכים המידיים וארוכי הטווח, על המשפחה להקים תקציב. יש לחלק את התקציב המשפחתי שלכם ל-3 קטגוריות: יומי, שבועי וחודשי.

הקטגוריה היומית והשבועית מחולקות עבור דברים חשובים כמו מזון, ביגוד, טיפוח, תחבורה, בידור ופנאי, קניות לבית, הוצאות משק בית, הוצאות רפואיות, חיסכון ועוד. הקטגוריה החודשית מחולקת לדברים גדולים וכלליים יותר כמו מצרכים, דיור (שכירות או תשלום משכנתא), שירותים (חשמל, גז, מים, אינטרנט וכדומה). 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!