Doctor finance logo

מניית ערך פיננסים: למה היא חשובה

מניית ערך פיננסים

חלק הערך הפיננסי חשוב לחברה שכן הוא אומר להם כמה מסך ההכנסות הם מייצרים. הוא מוצג בתור מניית ערך פיננסים. היא מסייעת לחברות להבין עד כמה המודל העסקי שלהן רווחי. במאמר זה נסביר על מניית ערך פיננסים. מהי, מה היא מייצגת ומה משפיע עליה.

 

מה המשמעות של מניית ערך פיננסים?

 

מניית ערך פיננסית היא סוג של השקעה שמתבצעת בצורה של מניות. סוג זה של השקעה מכונה לעתים קרובות השקעה “בערך” מכיוון שהמטרה היא לקנות מניות כשהן מוערכות בחסר ואז למכור אותן כשהן מוערכות יתר על המידה. מניית ערך פיננסי פירושה שמשקיע קונה מניות במחיר מוזל, שיימכרו מאוחר יותר במחיר גבוה יותר. הרעיון מאחורי סוג השקעה זה הוא למצוא מניות שמוערכות בחסר ואז למכור אותן עבור יותר ממה ששולם עבורן ובכך לקחת את ההפרש ולעשות את הרווח.

 

מהו הערך הגולמי של מניית ערך פיננסים?

 

מודל מימון מניות ערך הוא מכשיר פיננסי שנועד לתת מענה לצורך בהשקעה בנכסים מועילים חברתית על ידי מתן אפשרות לחברות להנפיק מניות, המייצגות תביעות על הרווחים העתידיים של החברה. שיעור הרווח הגולמי הוא מדד ליחס בין הכנסות גולמיות לעלויות לייצור סחורות או שירותים. שיעור רווח גולמי גבוה אומר שהחברה מרוויחה יותר ליחידת עלות ממה שחברה אחרת תצטרך להוציא כדי ליצור את אותו מוצר.

 

מהם הגורמים המשפיעים על מניית הערך?

 

הגורמים המשפיעים על חלק הערך הפיננסי הם סוג העסק, התעשייה והחברה. ענף וסוג העסקים של חברה ישפיעו על נתח הערך הפיננסי. לדוגמה, בעסק מבוסס שירות כמו מסעדה, העלות לייצור המוצר זולה יותר מחברה יצרנית או סטארט אפ. המשמעות היא שיש להם נתח גבוה יותר של ערך פיננסי מכיוון שעלות הייצור שלהם נמוכה יותר מאשר חברות אחרות.

לדוגמה, תאגיד גדול עם הכנסות של 100 מיליארד ש”ח יהיה יקר יותר מחברה קטנה שלא פעלה זמן רב. חברה אחת בארה”ב מוערכת ב-92 מיליארד דולר, כלומר היא שווה יותר מפי 200 מהשווי של חברה אחרת באותה מדינה שפועלת כבר 40 שנה ויש לה הכנסות של 2 מיליארד דולר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!