Doctor finance logo

“חלומות מפלסטיק” עם ד”ר קליין – ריאליטי פורץ דרך

עד לפני שנים לא רבות ניתוחים פלסטיים נתפשו, ברוב המקרים, כדבר שיש להצניע ואף להכחיש בחינניות. רוב הנשים שעברו הגדלת חזה טענו כי השדיים שלהן טבעיים לחלוטין, מי שעבר ניתוח אף נצמד לגרסה לפיה זהו אפו האמיתי וגם את מתיחות הפנים למיניהן ניסו המנותחים לטשטש באמצעות “זה הכל תזונה נכונה” או “פשוט יש לי גנים נהדרים”.

אבל היום אנחנו חיים בעידן שונה לגמרי, עידן שבו מושג הפרטיות הופך, בקצב מואץ למדי, לנחלת העבר, וממילא כל כך הרבה נשים וגברים כבר עברו ניתוחים פלסטיים שונים והליכים אסתטיים אחרים כך שאין שום סיבה להתבייש בכך – ואף להיפך, כיום במובנים מסוימים ניתוח פלסטי אף הפך בחלק מהמקרים לסמל סטטוס.

בהתאם אך טבעי הוא שתיווצר גם תוכנית טלוויזיה המתעדת את מאחורי הקלעים של התחום המרתק של הניתוחים הפלסטיים, ומי שניצב בפרונט של התוכנית היה כמובן ד”ר דב קליין, אחד המנתחים הפלסטיים המוכרים ביותר בארץ אם לא המוכר שבהם.

מאחורי המצלמות של התוכנית, שתיעדה לא רק את הנעשה בחדרי הניתוח ובחדרי ההמתנה במרפאה של ד”ר קליין אלא גם את הנעשה בעומק נפשם של המועמדים והמועמדות לניתוחים, הייתה היוצרת המוכשרת עידית אברהמי, וגם לה כמובן חלק נרחב מאוד בהצלחת הסדרה.

4 עונות וביקורות מחמיאות

שמה של התוכנית, “חלומות מפלסטיק”, מרמז על מה שניצב בבסיסו של כל ניתוח פלסטי – חלום. חלום של אדם להיות מי שהוא תמיד רצה להיות, והרפואה האסתטית ואיתה ד”ר קליין יכולים להעניק לו. כמובן שהחלום לעולם אינו מוגבל לפן הוויזואלי בלבד, ותמיד ישנה תקווה – בין אם מודעת ובין אם לאו – לשינוי מהותי יותר בחיים, ואגב, חלק משמעותי בתהליך הייעוץ והאבחון של ד”ר קליין הוא לזהות מהו המניע האמיתי לרצון לעבור את ההליך הכירורגי (שכמו כל הליך כירורגי הוא תמיד לא פשוט) ולוודא כי אכן זוהי בחירה נכונה עבור אותו אדם.

התוכנית החלה להיות משודרת בערוץ “הוט בידור ישראלי” ב-2012. נכון לשנת 2015 צולמו 4 עונות לסדרה, שזכתה לא רק לקהל צופים נרחב אלא גם לביקורות מפרגנות עד מאוד.

בין המטופלים והמטופלות שסיפוריהם תועדו היו דמויות מוכרות – לדוגמה זהבה בן ועמנואל הורי – וכן דמויות לא מוכרות, ובסך הכל נפרשה קשת רחבה של סיפורים אנושיים.

מבט עמוק, מפוכח וללא פילטרים

המעלה העיקרית של הסדרה – בעיקר בזכותם של ד”ר קליין ושל עידית אברהמי, כמובן – היא המבט העמוק, המפוכח ונטול הפילטרים שהיא מציעה אודות הניתוחים הפלסטיים.

אם מטרתו של ניתוח פלסטי היא להתמקד באזור מסוים בגוף ולהבליט את היפה בו תוך כדי העלמת הפחות אסתטי, הרי שהמצלמה של “חלומות מפלסטיק” מתעדת את הכל, ללא פילטרים, כולל רגעים פחות נעימים, פחדים, קושי ובעצם כל מה שמרכיב את הקיום האנושי.

גם ההימנעות מגלישה אל מחוזות ה”צהוב” והצעקני אלא ההיצמדות למבט הלא שיפוטי אלא זה המבין בדיוק מאין מגיע הרצון לשפץ את הגוף, לפעמים אף יותר מפעם אחת, ולהתמודד עם כל ההשלכות של ניתוח, כולל הסיכון ואי הוודאות, כדי לזכות בדימוי עצמי משופר ולהפוך את החיים לטובים יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!