Doctor finance logo

השקעות הנדלן המוצלחות של איש העסקים סובחי טנוס

סובחי טנוס – מי שהקים את “ס.ט.ר” נדלן, אחת החברות הקבלניות הבולטות בארץ, ועומד בראשה – החל את הרומן שלו עם עולם הנדלן כפועל פשוט, שכלל לא ידע כי בסופו של דבר כל חייו יעסוק בכך וירווה נחת רבה מהתחום (אליו נכנסו עם השנים גם ילדיו, ראיד ורמזי). לאחר שהפך לאחד מקבלני הביצוע הגדולים באזור הצפון, החל טנוס לעסוק גם בהשקעות נדלן על-מנת שהכסף אותו הרוויח בעבודה קשה “יעבוד” עבורו ויאפשר לו להגשים עוד ועוד חלומות. גם כיום נהנה סובחי טנוס מהשקעות נדלן מוצלחות, ואת הכללים על פיהם הוא מזהה את ההזדמנויות האטרקטיביות ביותר הוא שמח לחלוק עם אחרים, שיוכלו גם הם ליהנות מנכסים המניבים תשואה גבוהה.

איך מצליח סובחי טנוס לזהות את המקום החם הבא

הכלל הראשון בכל הקשור להשקעות נדלן הוא לא לחפש נכסים במקום שכולם מדברים עליו אלא במקום שכולם ידברו עליו בעתיד – וכך בעצם להקדים את כולם לרכוש נכס בשכונה/עיר/אזור שרמת המחירים בהם עדיין נמוכה (ולאחר שכולם ידברו על המקום ורמת המחירים מן הסתם תעלה ליהנות מהתשואה הגבוהה).

ישנן מספר דרכים עליהן ממליץ סובחי טנוס כדי לזהות מהו המקום החם הבא – ראש עיר מוכשר שפועל במרץ כדי לשדרג את עירו, למשל, יוביל אותה מן הסתם גם לתנופת פיתוח נדלנית; הקמת מכללה בעיר מסוימת תעלה את ערך הנדלן בה; מסילת רכבת או מערכת כבישים מפותחת מהוות אף הן מפתח לעליית ערך נדלן; החלטות עקרוניות לגבי התחדשות עירונית מסמנות את השכונות שצפויות לזנק מבחינת המחירים; ועוד.

לא להסתכן יתר על המידה

אחד המאפיינים הבולטים של התנהלותו העסקית של סובחי טנוס הוא לא להתרחב יתר על המידה אלא רק ברמה כזו שהוא יוכל להיות תמיד סמוך ובטוח שביכולתו לפרוע את כל התחייבויותיו. את גישה זו, שהגנה עליו בזמנים קשים בתחום הנדלן (שכידוע מתאפיין בעליות ומורדות), הוא העתיק גם לתחום השקעות הנדלן והוא ממליץ עליה לכולם.

אמנם במקרים רבים נדרשת לקיחת משכנתא לשם ביצוע השקעה בנכס מניב, ומן הסתם מדובר בצעד הכרחי – אבל חשוב כי בסיס ההשקעה יהיה הון עצמי משמעותי.

האם לרכוש נכס יד שנייה או מקבלן?

מרכיב חשוב נוסף בכל השקעת נדלן הוא ההחלטה האם לרכוש נכס יד שנייה או ישירות מקבלן/יזם. כמי שבאמתחתו כמה עשרות שנות ניסיון ממליץ סובחי טנוס לכל מי שרוצה להשקיע בחוכמה את כספו לוודא היטב כי הנכס אותו הוא רוכש הינו איכותי – אם קונים דירה חדשה לעשות זאת אך ורק מקבלן/יזם מוכרים ואמינים ולוודא כי החוזה מבטיח את זכויותיכם, ואם מדובר בנכס יד שנייה לבצע בדיקה יסודית של התשתיות באמצעות שמאי מוסמך או חברה המתמחה בכך, כדי שלא להידרש לשיפוץ יקר זמן קצר לאחר הרכישה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!