Doctor finance logo

בתי השקעות בישראל: המדריך המלא

בתי השקעות בישראל

כלכלת ישראל היא כלכלה תוססת וצומחת המתרחבת במהירות בעשור האחרון. השוק הישראלי נשלט על ידי כמה חברות גדולות ויש בו גם הרבה חברות קטנות יותר. ככזה, יש הרבה הזדמנויות למשקיעים להרוויח כסף עם בתי השקעות בישראל. איך זה עובד? המשיכו לקרוא וגלו.

 

איך אפשר להרוויח כסף עם בתי השקעות בישראל?

 

בתי השקעות בישראל הם אחת הדרכים הפופולריות ביותר להשקיע את כספכם. הם מציעים מגוון רחב של הזדמנויות למשקיעים להרוויח כסף מההשקעות שלכם. מניות נסחרות בבורסה והן מייצגות נתח בעלות בחברה. כשאתם קונים מניות, אתם קונים מעין נתח או אחוזים של אותה חברה. המניות מעניקות לכם זכויות חלוקת רווחים על סמך הרווחים והביצועים של החברה לאורך זמן.

 

מהם ההבדלים בין בית השקעות לבנק? 

 

בית השקעות, המכונה גם חברת ניירות ערך, היא חברה המספקת שירותים לרכישה ומכירה של מניות, אגרות חוב וניירות ערך אחרים. בתי השקעות נקראים לרוב ברוקרים או סוחרים. הם קונים ניירות ערך מלקוחותיהם ומוכרים אותם ללקוחות אחרים. בנק הוא מוסד פיננסי המקבל פיקדונות מהציבור ומעניק הלוואות ללקוחות על מנת לבצע השקעות לחשבונו. הבנקים מוסדרים בדרך כלל על ידי ממשלות על מנת למנוע לקיחת סיכונים מוגזמת על ידי בנקאים. 

 

למה כדאי להשקיע בבית השקעות ולא בנק?

 

בנק הוא מוסד פיננסי המקבל פיקדונות מהציבור ומעניק הלוואות ללקוחות על מנת לבצע השקעות לחשבונו. הבנקים מוסדרים בדרך כלל על ידי ממשלות על מנת למנוע לקיחת סיכונים מוגזמת על ידי בנקאים. מוסדות פיננסיים תמיד היו עמוד השדרה של הכלכלה. מאז הקמתם לפני מאות שנים, הם התפתחו והשתכללו באופן שבו הם פועלים. הבנקים מחזירים תשואה קטנה ביותר על ההשקעה שלכם. לעומת זאת, בתי השקעות בישראל יכולים להחזיר תשואה טובה ביותר.

 

אילו בתי השקעות קיימים בישראל?

 

היום ישנם הרבה בתי השקעות שונים בארץ. הפופולריים שבהם הם: אלוני חצרוני ושות’, בית השקעות ארזים, אריאל השקעות, בנק לאומי לישראל בע”מ, בנק מזרחי-טפחות בע”מ, בשבע השקעות ופיננסים בע”מ, כלל אחזקות מפעלי ביטוח בע”מ, כלל מימון והשקעות בע”מ, בית השקעות דנקנר בע”מ, חברת אחזקות דלתא גליל תעשיות בע”מ, דוקטור פייננס ועוד רבים אחרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!