Doctor finance logo

איך לעשות 300% על ההשקעה שלך

בורסה-300% עושים בסבלנות או שלא עושים בכלל
בורסה-300% עושים בסבלנות או שלא עושים בכלל

בעידן שבו המידע זמין לכולנו בכל רגע נתון ומשקיעים מצ’וטטים ביניהם בבלוגים השונים, חשוב לדעת איך באמת הופכים 100,000 ₪ ל- 400,000 ₪ ולא ליפול לסיפורים של חברים שעשו את ה”מכה”.

הבורסה ושיחות חברים
לא מזמן פנה אלי מכר בעקבות שיחה שניהל עם חברו על השקעות בבורסה. תוך כדי השיחה החבר הסביר לו שהוא מקצוען בשוק ההון לטענתו, ושרק לא מזמן הוא עשה תוך פחות משבוע 300% על ההשקעה שלו.
מכרי שהוא בתחילת דרכו בשוק ההון הסתנוור מששמעו אוזניו אך מכיוון שאינו הרגיש בנוח עם חברו החליט שהוא פונה אלי עם השאלה.
ביום למחרת הוא הרים אלי טלפון ולאחר כמה משפטי פתיחה אופייניים כמו “אחי מה שלומך?” ו”שנים שלא ראיתי אותך” שאל בביישנות “תגיד, איך עושים 300% בבורסה?”
לאחר כמה משפטים התברר לי הסיפור שסופר כאן למעלה וכי הוא פונה אלי בעקבות שיחה שלו עם חברו. שאלתי אותו “ותגיד, על ההפסדים שלו הוא גם סיפר לך?” נשמעה שתיקה קצרה בצד השני של הקו ותחילתו של גמגום. אמרתי לו שזה בסדר ואף אחד מאיתנו לא מספר על הפסדיו אלא רק על רווחיו וכי כולנו הרי “רק מרוויחים מהשקעותינו בבורסה”.
הסברתי לו שמי שרוצה להרוויח בבורסה חייב גם להפסיד לא מעט ולדעת להתמודד עם הפסדים ולא להתכחש אליהם וכי רק מקצוענים מודים שלפעמים הם מפסידים ושאלו גם אותם אנשים שיוצאים מורווחים בטווח הארוך.
 
ההשקעה שלך זקוקה לסבלנות
“כדי להפוך 100,000 ₪ ל- 400,000 ₪ באופן מציאותי צריך סבלנות, אבל הרבה”, עניתי לו והמחשתי לו זאת בעזרת הדוגמא הבאה: “בו נהיה מציאותיים ונניח שאופק ההשקעה שלך הוא 20 שנה, בעזרת מספר חישובים מתמטיים פשוטים יחסית ניתן לראות כי עליך לעשות 7.18% תשואה שנתית וזאת כמובן בהנחה שאת הרווחים אתה משקיע חזרה.
כמובן שעל מנת להרוויח 7.18% בשנה זה לא אומר שעליך לעשות זאת כל שנה אלא שיהיו שנים בהן תרוויח תשואה גבוהה יותר ושנים בהן תרוויח תשואה נמוכה יותר ולעיתים אף שלילית”.
לאחר שפתרנו את ה”בעיה” שלו באופן תיאורטי עדיין נשארנו עם החלק ה”פשוט” הזה של להפוך את התשואה התיאורטית של 7.18% בשנה לאמיתית הסברתי לו, והמשכתי “בהתחשב בריביות העכשוויות הנמוכות למדי המשימה לא פשוטה והייתי מציע לך לבנות תיק השקעות מפוזר היטב הכולל מניות, אג”חים, תעודות סל וקרנות נאמנות. באופן כללי ועל פי נתוני העבר ככל שתשקיע אחוז גדול יותר מהתיק במניות כך סיכוייך להשיג תשואה זו ואף גבוהה ממנה לאורך זמן הולכים וגדלים. עם זאת כמובן שבמצב כזה גם תנודתיות התיק והסיכון בו גדלים.”

השיחה המשיכה מעט עם עוד כמה שאלות טכניות ונגמרה עם אכזבה קלה מצידו אך עם הבנה אמיתית שאם הדבר היה כה פשוט יותר אנשים היו מצליחים לעשות אותו.
בשורה התחתונה הצלחתי, כך אני מקווה, להסביר לו (ואולי גם לכם..) שלא משנה מה טווח או מטרת ההשקעה שלו חשוב שיבין שסבלנות, קור רוח ואיפוק הם תכונות נדרשות בניהול השקעות וכי בדרך צפויה תנודתיות רבה ואי וודאות. את המסקנה לגבי החברים שתמיד מרוויחים בשוק ההון הוא כבר הבין לבד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!