Doctor finance logo

איך להתחיל להשקיע בשוק ההון

איך להתחיל להשקיע בשוק ההון
איך להתחיל להשקיע בשוק ההון

השקעה בשוק ההון היא אפשרות הפתוחה בפני כולנו, לכל אחד מאיתנו הרי עלתה פעם ה”הברקה” שהגיע הזמן שהכסף יעבוד קצת בשבילנו במקום שרק אנחנו נעבוד בשבילו. אם גם לכם עברה פעם המחשבה בראש כדאי שתקראו עד הסוף.

גילוי נאות למשקיע המתחיל
אם צברתם סכום נאה וברצונכם להתחיל להשקיע בשוק ההון יש מספר דברים שעליכם לדעת בואכם שוק ההון. אם חשבתם כי במהרה הכסף יתחיל לעבוד בשבילכם כפי שלא מעט פרסומות של קרנות ובתי השקעות ינסו להבטיח לכם תגלו במהרה שהכסף הוא בטלן גדול ועד שהוא יתחיל לעבוד בשבילכם עליכם לצבור ידע וניסיון רב. מי מכם שירכוש את שניהם בסבלנות הדרושה צפוי ליהנות בעתיד מתחום מרתק, מעניין וכמובן רווחי.

ביצוע פעולות מסחר באינטרנט
על מנת לבצע פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך בשוק ההון דרך האינטרנט צריך לבקר אצל הבנק ולחתום על הטפסים הנדרשים או לפתוח חשבון למסחר עצמאי דרך אחד מבתי ההשקעות השונים. למרות שהאפשרות השנייה היא חסכונית יותר מבחינת עמלות, למשקיע חסר הניסיון עדיף להתחיל להשקיע בשוק ההון דרך חשבון הבנק המוכר לו יותר.
לאחר ביכורכם אצל הבנקאי אתם יכולים להתחיל לסחור בבורסה ברוב אפיקי ההשקעה דרך חשבון הבנק שלכם באינטרנט. לרוב תוכנות המסחר יש אפשרות לפתוח תיק השקעות וירטואלי ומומלץ להשתמש באפשרות זו בצעדיכם הראשונים.

כמה אפשר להרוויח בבורסה?
בתחילת דרכך בשוק ההון עליך לשאול את עצמך כמה כסף אתה מוכן להפסיד, ואני בהחלט מתכוון להפסיד. בעוד שרוב יועצי ההשקעות והברוקרים השונים ישאלו אותך “כמה אתה רוצה להרוויח?” עליך להבין כי השאלה היא דו-כיוונית, הרי לא ייתכן מצב בו תענה להם “מיליון שקל ולא אגורה יותר” לרובנו אין גבול לכסף שאנחנו מוכנים להרוויח, למרות זאת לכולנו יש גבול לכסף שאנחנו מוכנים או יכולים להפסיד, לכן אתה צריך להחליט איזה אחוז מהכסף שלך אתה מוכן לסכן.

אפיקי השקעה נוחים למתחילים
השקעה ראשונית בשוק ההון צריכה להתבצע מתוך ראייה ארוכת טווח ולא מתוך כוונה להוציא את הכסף בעוד שבוע, חודש או אפילו שנה. הייתי מציע להתחיל דרך האפיקים הסולידיים שמציעות חלק מקרנות הנאמנות ותעודות הסל ולא דרך השקעה ישירה במכשירים הפיננסים השונים.

לאחר שאתם כבר מרגישים בטוחים יותר עם הטלטלות של שוק ההון וביצעתם בהצלחה פקודות קנייה ואולי גם מכירה, אתם יכולים לשקול להתחיל להשקיע ישירות במניות, אג”ח ומכשירים פיננסים אחרים, כל אחד לפי דרגת שנאת הסיכון והסבלנות שלו.
בזמן שתיק ההשקעות שלכם מתחיל לקבל פיזור בין אפיקי ההשקעה השונים, עליכם להמשיך ולהעמיק את ההבנה שלכם בשוק ההון, בייעוד המכשירים הפיננסים ובשימוש בכלים פיננסים שונים.

בחלוף הזמן עליכם ליצור תיק השקעות מגוון המתאים לצרכיהם האישיים- למטרות ולאילוצים שלכם, לכמות שאתם מוכנים להפסיד, להוצאות וההכנסות וכמובן לגיל שלכם.

הסבר מזוית נוספת בוידאו הבא:

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!