Doctor finance logo

יתרונות עבודה מועדפת

השתחררת מהצבא מגיע לך מזל טוב. אז מה עושים עכשיו? איך מוצאים עבודה שמתאימה לך על מנת להרוויח כסף? על מנת להקל על חייך בתור חייל משוחרר טרי המציאו את העבודה מהמועדפת שתעזור לך לעבוד ללא ניסיון קודם, וכן תיתן לך עם הזמן וותק ובנוסף למשכורת חודשית כל חודש אחרי תקופה מסוימת אף מענק מהצבא. במאמר זה תבין מהי עבודה מועדפת ומה היתרונות של עבודה זאת.

מהי עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת היא עבדוה שנועדה לחיילים משוחררים, וזאת על מנת לקבל את המענק שמגיע להם מטעם הצבא. החייל המשוחרר זכאי מטעם הצבא לעבוד בעבודה מועדפת אשר מוכרת בתחומים הבאים: תחנות דלק, אתרי בנייה, בתי מלון, גידול חקלאי ובתי אריזה, מפעלים תעשייתיים ובתי מלאכה, ובאנשים עם מוגבלויות. עליו לעבוד במשך 6-12 חודשים, ולצבור 150 ימי עבודה על מנת לקבל את המענק שמגיע להם בתור חיילים משוחררים. בנוסף למענק שהם מקבלים, מקבלים החיילים עבור עבודתם כל חודש משכורת, כמו כל אזרח במדינה.

מהם יתרונות עבודה מועדפת?

מענק העבודה המועדפת עוזר לחייל המשוחרר בתור נקודת פתיחה בחייו האזרחיים. עצם כך שהחייל מקבל מענק אחרי מספר חודשים שהוא עבד בנוסף למשכורת החודשית כל חודש עוזר לו רבות בתור אזרח שמתחיל את חייו בתחום העבודה. באתר מועדפת בעיר תמצאו מידע רב בנושא.

שנית העבודה המועדפת מחייבת את החיילים להיכנס ישר לעולם העבודה והמבוגרים, ע”י תנאי הזכאות הנוקשים אשר מחייבים את סיום תקופת העבודה לא יואחר מ-24 חודשים מיום השחרור. במקום לחפש בתחום מסוים או להתחיל ללמוד, הם ישר מתחילים לעבוד ללא בזבוז זמן מיותר אחר חיפוש עבודה, וכך הם מתפרנסים מעבודה זאת, כמו כן העבודה המועדפת נותנת לחיילים תמריץ להיכנס לשוק העבודה כמה שיותר מהר.

שלישית מאחר שהעבודה המועדפת כוללת סוגי עבודה שונים שללא תנאי המענק החיילים לא היו נחשפים אליה כמו: חקלאות, טיפול בבעלי מוגבלויות, תעשייה ועוד. היא נותנת לחיילים סיפוק רב מעבודתם, וכן חוויה של פעם בחיים. לאחר מכן יכולים החיילים להמשיך באותו תחום במהלך הקריירה שלהם או לבחור תחום אחר.

רביעית העבודה המועדפת נותנת ניסיון לעובדים בה, כך שאם החיילים מחליטים אחרי תקופת העבודה המועדפת להמשיך ולהתמקצע במקצוע זה הם מרוויחים מכך את הניסיון  המקצועי שרכשו במהלך העבודה. וכך כל מה שנותר להם זה רק להשלים את הלימודים בתחום הרצוי. כך שאיך שלא מסתכלים על זה יתרון עצום שמוציא את החייל עם ניסיון מקצועי ומקצוע להמשך החיים המקצועיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!