Doctor finance logo

שוק ההון- סקירת התפתחויות, משקיעים והשקעות

סקירת שוק ההון 07/2010
סקירת שוק ההון 07/2010

החלטות השקעה לא מבוססות או מבוססות על…
רועשת התקופה האחרונה, משקיעים רבים נוטים להסתגר בתקופה זו- לשמור את כספם קרוב ללבם ולא לשחרר את הכסף מחשש להתאדותו בגזים הלוהטים שיוצאים ממחשבי מחלקת הסליקה ברחוב אחד העם בתל אביב. כראיה לכך, נפח המסחר הזעום בשבועות האחרונים מעיד על התכווצות שרירים של משקיעים.
החלטות ההשקעה בתקופה זו מבוססות על רגש מחד או על החלטות לא רציונאליות במהותן, אשר נובעות מזיכרון מטעה בין במודע ובין שלא במודע מאידך.

אסטרטגיות השקעה
הרבה אסטרטגיות השקעה מאמצים לעצמם משקיעים בימים לא ברורים אלה, בהם דוחו”ת החברות הגדולות בארה”ב ברקע מהוות תקווה אופטימית להיאחזות הצבע הירוק במסכים, ומעליהם מרחפים האיומים הפסימיים של רואי השחורות בתחום האטה בצמיחה במשק, התעצמות האינפלציה ובעיותיה שלה, ובמקביל- החשש מדפלציה ובעיותיה שלה.
יתרה מכך, אסטרטגיות אלה נוטות להסתמך על אינדיקטורים שונים: ניתוח טכני- השתוקקות למתנדים חוצים ממוצעים, המלצות אנליסטים- כמיהה להמלצת “קנייה חזקה”, חוזים חדשים של חברות, ועוד טובים ורבים הן בצד הפנדומנטלי והן בצד הצ’רטריסטי.
דוגמאות לאסטרטגיות אלה אציג להלן, ראוי לציין שחלקן מומלצות על ידי גדולי מנהלי התיקים, וכרישי שווקי ההון בעולם:
בתחום האופציות, אנו נחשפים לאסטרטגיות שנכנסו בימים אלה ממצב השהייה למצב הפעלה- אוכף, שוקת פרפר- ומושפעות בגודל המרווח (spread) וכו’.
בתחום האג”ח הקונצרני, רבים וטובים בתקופה זו ממליצים להיכנס לחברות הסולידיות בהן הפגיעה באם תהיה- תרוכך על ידי התשואות לפדיון הנמוכות למדיי וקונבקסיות (קמירות) הגרף בין מחיר לתשואה.
בתחום תעודות הסל, שונאי הסיכון מבינינו יעדיפו תעודות סל בעלות סטיות תקן לא מרוחקות מממוצעי המדדים הגדולים, ישקיעו את כספם בתעודות סל בעלות הרכב די דפנסיבי באופי המדד אותו הן מרכיבות, אך במקביל הציפייה והתקווה לדוחו”ת טובים בארה”ב לא תיזנח, ותביא להשקעה של עד 35% דווקא בתעודות הסל בעלות המרכיב המסוכן יותר.
בהתאמה אוהבי הסיכון יעדיפו השקעה מתואמת של 65% בתעודות סל אופנסיביות, לעומת עד 35% בתעודות סל דפנסיביות.
ידידינו היקרים המחזיקים את כספם בקרנות הנאמנות המגוונות, מומלצים להיזהר מאוד, בפרט משום שעות המסחר האופציונאליות לזריקת סחורה, באם השוק יחליט על החיה השולטת כחיית חורף קנדית ולא כחיית רחובות דוהרת בפמפלונה ברחובות ספרד.

מצ”ב גרף של פוזיציות מעו”ף פתוחות:

פוזציות פתוחות ת"א 25
פוזציות פתוחות ת"א 25

מצ”ב גרף נרות יפניים יומי של מדד ת”א 25 עם נפח מסחר יומי בחלקו התחתון:

מדד ת"א 25 יומי
מדד ת"א 25 יומי

מאת: עומרי שבי, B.A בכלכלה ומימון

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!