Doctor finance logo

תפעול פנסיוני – איך זה עובד?

כל מעסיק במדינת ישראל חייב להפריש כספי פנסיה עבור עובדיו, זאת על פי חוק –
כספים אלו מועברים לקרנות פנסיה פעילות שונות ונצברים בהם כספים לצורך שימוש עתידי.

ביסוד חוקי הפנסיה עומד העיקרון שלפיו שהמדינה היא זאת שמחייבת את השכירים והעצמאיים כאחד לדאוג לתקופות מאוחרות בחייהם בהם הם לא יהיו מסוגלים לעבוד ולפרנס עצמם. קיימים גופים רבים אשר מטפלים בכספים אלו וחשוב לבחור בצורה נכונה את אלו המתאימים ביותר מבחינת התפעול והשירות הפנסיוני הניתן.

המעסיק הוא למעשה הגורם המתווך בנושא זה – הוא הגורם אשר מוריד את ההפרשות במסגרת תלוש השכר החודשי ומעביר אותו בצירוף ההשלמות הכספיות שמטעמו לחשבון העובד הממוקם באחד מהגופים הללו. אלא, שלא תמיד המעסיק מעוניין לנהל פעילות פנסיונית זאת, לפקח עליה ולדאוג לתפעולה התקין. בגלל נסיבות אלו פועלים גורמים מתפעלים מקצועיים המספקים שירותי תפעול פנסיוני ייעודים ומתאימים. גופים אלו יכולים לבצע את פעולות ההפקדה בעצמם או לתווך בין המעסיק עצמו לגוף המוסדי המנהל בפועל את הכספים. טיפול בכספים, כמו בתחומים אחרים, הופך ליעיל מאוד כאשר הוא נעשה בידי מומחים.

גורם מתפעל – היתרונות המרכזיים

גורם תפעולי שמטפל בכספי פנסיה בצורה מקצועית ומסודרת מביא עימו מספר יתרונות מובהקים – הוא פוטר את  המעסיק מהעיסוק המטריד בנושא השיווק הפנסיוני כאשר כל מה שמתבקש ממנו לעשות זה לדאוג להפרשות כספי הפנסיה של העובד ואילו גורם מתפעל מקצועי דואג לשאר כולל התאמת התכנית הפנסיונית לכל עובד.

המטרה העיקרית היא לדאוג שלאורך שנים הכספים יישאו תשואות טובות ולא, חלילה, יאבדו מערכם. מטרה נוספת היא להוזיל את דמי הניהול בצורה המקסימאלית. חשוב וצריך לציין כי חברת תפעול כזאת פועלת ללא ניגוד אינטרסים ורואה לנגד עיניה את טובת העובד והמעסיק כאחד. כך עשויים להימנע סכסוכים וויכוחים בין  המעסיק לעובדים עצמם. גורם התפעול הפנסיוני אמור להיות בעל תשתית הכוללת מומחים בתחום, וכן מערכות ממוחשבות אשר מבצעות את כל הפעולות הנדרשות בצורה אוטומטית. הדבר מקל על העבודה וחוסך טעויות אפשריות. כאשר המערכות מבצעות סליקה, בקרה על דמי הניהול, ביצוע פדיון פיצויים ועוד.

מעסיקים רבים מתחבטים בשאלות הנוגעות לביטוחי חיים ובריאות של עובדיהם. גורם תפעולי יכול לייעץ ולספק מענה תפעולי גם בתחומים חשובים אלו. תחומים אלו נתונים לשינויים רבים ולרפורמות המגיעות מכיוון הממשלה. גורמים אלו מתעדכנים כל העת בהם ויכולים להמליץ ללקוחותיה על ביצוע שינויים לטובתם ולטובת עובדיהם. במקרים רבים וכגוף המייצג לקוחות רבים, יש בידיו די עוצמה לעשות זאת.

מומלץ לכל מעסיק לבצע התקשרות עם גורם מתפעל שיש בידיו ניסיון מצטבר וידע רב בתחום. כך, הוא יכול להימנע מלעסוק בנושא מורכב בזה ולהקדיש מירב מרצו וכוחו לפיתוח עסקיו החשובים והרווחים לשגשוגו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!