Doctor finance logo

ייעוץ משכנתא אובייקטיבי

ייעוץ משכנתא

כולנו יודעים ומבינים שמשכנתא הינו דבר מורכב הן מהצד המימוני והן מהצד הבירוקרטי. למעשה בלתי אפשרי לקחת היום משכנתא ללא עזרה של יועץ משכנתאות שכן ההליך הוא ארוך ומורכב ויש צורך שנציג אשר בקיא בהליכים ילווה אותנו לאורך התהליך וינחה אותנו במשימות הנדרשות לביצוע.

במצד המימוני, קיים צורך לבחור תמהיל משכנתא וריביות מבין עשרות סוגי מסלולים ואין סוף צירופי מסלולים אפשריים אשר כל אחד נותן תוצאה אחרת.

למעשה לא קיימים עוד הרבה תחומים אם בכלל, בהם אנו נדרשים לקבל החלטות ולבצע משימות רבות ומורכבות אשר ישפיעו על עתידנו וזאת אם כמות ידע שאינה מספקת לצורך קבלת החלטות מושכלות.

ייעוץ משכנתאות הוא אומנם אינו תחום פורמאלי שכן חקיקתו עדיין אינה הוסדרה בחוק אך מורכבות הטיפול במשכנתא והחיוניות של התפקיד יצרה את יועץ המשכנתאות. ייעוץ משכנתאות הינו למעשה תחום העוסק בכל הקושר בנושא המימוני של קניית הדירה ובהליך הבירוקרטי הנדרש לשם קבלת המשכנתא. יועץ משכנתאות הינו אדם בעל ידע וניסיון תאורתי ומעשי בנהלים ובהליך הדרוש לקבלת משכנתא, מעבר לכך, יועץ המשכנתאות נדרש להבין בכלכלה ומימון וזאת על מנת שיוכל לייעץ ללקוח בנושא מסלולי המשכנתא השונים (כגון: ריבית קבועה צמודה, קבועה לא צמודה, פריים, מט”ח וכדומה)

אז לאחר שהבנו את הצורך בייעוץ משכנתא והבנו מה הוא יועץ משכנתא, נבדיל בין ייעוץ בנקאי ויעוץ אובייקטיבי.

ייעוץ משכנתא בנקאי ניתן על ידי פקיד המייצג את האינטרסים של הבנק בו הוא מועסק, הנציג אומנם בקיא בנהלים ובמסלולי המשכנתא השונים, יחד עם זאת, מעבר לנהלים ומסלולי המשכנתא המקובלים בכל הבנקים, ישנם עדיין הבדלים נוספים הן בנהלים והן בסוגי המסלולים בין בנק לבנק, אותם לא בהכרח יוכל או ירצה לעדכן אותנו יועץ המשכנתאות הבנקאי. ליעוץ הבנקאי ישנם אינטרסים שונים לגרום לך לטפל בתיק ההלוואה שלך מהר יותר או לאט יותר (בהתאם לעומס של הבנק, יעדי הביצוע שלו ועוד) ויועץ בבנק ישנו אינטרס מובהק  למכור לך מסלולי משכנתא אשר רווחיים יותר לבנק ובריביות גבוהות יותר ככל שניתן (ממש כמו שמוכר בחנות מוצרי חשמל ינסה למכור לך מכשירים שקשה להיפטר מהם במלאי ובמחיר גבוהה ככל שניתן)

ייעוץ משכנתא אובייקטיבי לעומת זאת ניתן ע”י יועצים חיצוניים שאינם עובדי הבנק, יועצי המשכנתא החיצוניים מקבלים את שכרם מהלקוח בלבד ומייצגים רק אותו (לעיתים הם יוצאי בנקים אך לא תמיד). ליועץ משכנתא אובייקטיבי ישנה האפשרות להציג לך את מגוון האפשרויות העומדות בפניך בבנקים השונים ולא בראיה צרה של בנק אחד. בנוסף, לחלק גדול מהיועצים (בעיקר המקצועיים שבהם) ישנו ידע רב בבניית מסלולים משכנתא מותאמים אישית ובניית תחזית לגבי התנהגות המשכנתא בעתיד על ידי מודלים כלכליים, מודלים אשר לבנקים אין אינטרס להשתמש בהם שכן הנם מתעניינים ברווחיות של הבנק עצמו ולא ברווח של הלקוח הבודד. חברות הייעוץ הנן חברות פרטיות אשר רובן מאפשר לקבל שירות נגיש וזמין יותר וכולל חבילות שירות שונות כגון טיפול בניירת וריצות לבנקים או הרשויות השונות במקום הלקוח, דבר אשר הופך את המשכנתא לידידותית יותר וברת השגה יותר עבור הלקוח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!