Doctor finance logo

השקעות נדלן בארה”ב מול השקעות נדלן בישראל

ישראלים רבים מתלבטים בסוגיה היכן כדאי יותר להשקיע סכום כסף פנוי, בנדלן כאן בארץ או בנדלן בארה”ב. כדאי מראש לציין כי אין תשובה חד-משמעית, אבל כן ישנם יתרונות מובהקים לכל אחת מהאופציות וכדאי להיות מודעים גם ליתרונות של השקעה בנדלן בישראל וגם ליתרונות של השקעה בנדלן בארה”ב – וכך לבחור בין שתי האפשרויות באופן מושכל על סמך ההעדפות הספציפיות שלכם.

היתרונות של השקעות נדלן בארה”ב

בשנים האחרונות ישנה מגמת גידול מובהקת במספר הישראלים המשקיעים בנדלן בארה”ב, ואין פלא שכך הדבר לנוכח היתרונות המשמעותיים של אופציה זו.

שלל בתים ודירות במחיר אטרקטיבי

יתרון אחד של השקעה בנדלן בארה”ב הוא האפשרות להגיע לתשואה גבוהה למדי, וזאת לנוכח מחירי הרכישה הנמוכים, תוצאה של משבר הסאבפריים במדינת הענק בשנת 2007. בהקשר זה כדאי לציין כי כיום שוק הנדלן נמצא במגמת התאוששות מואצת, ושכר הדירה הופך שוב גבוה, דבר שמבטיח תשואה נאה.

שקיפות מלאה

שוק הנדלן בארה”ב מתאפיין ברמת שקיפות גבוהה במיוחד, ועל כן נתונים רלוונטיים רבים נגישים לכם ומסייעים לכל מי שרוצה להשקיע בחוכמה לקבל החלטות מושכלות על סמך תמונת מצב מדויקת ועדכנית. בין השאר ישנם אתרי אינטרנט רבים שמספקים מידע יקר ערך.

עידן טראמפ ועידוד היזמות

כניסתו לתפקיד של הנשיא ה-45 של ארצות הברית, דונלד טראמפ, מעוררת ציפיות לגאות עסקית ונדלנית. טראמפ עצמו הצהיר לא פעם כי ייתן עדיפות לחיזוק הכלכלה האמריקאית ואופיו היזמי תורם גם הוא לאופטימיות ולהערכה כי חסמים בירוקרטיים ואחרים יוסרו והיקפי הבנייה יתרחבו. בהקשר זה כדאי לציין כי בישראל, לעומת זאת, הממשלה – במטרה להוריד את מחירי הדירות שזינקו בעשרות אחוזים ואף הכפילו את עצמם תוך עשור – מציבה מכשולים שונים בפני המשקיעים.

היתרונות של השקעות נדלן בישראל

כידוע גם בארץ גדול מאוד מספרם של המשקיעים בנדלן, וזאת למרות השינוי במדיניות ממשלת ישראל החל משנת 2016 והניסיון לצמצם את הביקוש לנכסים ובפרט ע”י משקיעים. היתרונות העיקריים של השקעה בנדל”ן בישראל הם:

קרבה לנכס

השקעה בנדלן, בכל מקום בעולם, מחייבת גם השקעת זמן אחרי הרכישה של הדירה, הבית, המשרד או החנות שמשמשים כהשקעה: איתור שוכרים מתאימים, טיפול בתקלות בלתי נמנעות ועוד. כשהנכס נמצא בצד השני של העולם, באופן טבעי קשה לנו ואפילו בלתי אפשרי במובן מסוים לנהל אותו בעצמנו ועל כן נידרש להפקיד את הניהול בידי חברה מקצועית, או לחילופין לבצע את ההשקעה באמצעות קרן שזוהי התמחותה. למי שאוהב לשלוט בעצמו בנכסים שלו, השקעות נדלן בישראל הן האפיק המומלץ.

נוחות

לא רק הקרבה לנכס (ובהקשר זה כדאי לזכור שלעתים הנכסים האטרקטיביים ביותר נמצאים לא במרכז הארץ אלא בפריפריה, כך שלעתים גם נכס “קרוב” מחייב נסיעות של כמה עשרות ואפילו מאות קילומטרים) הופכת את ההשקעות בנדלן בישראל לנוחות יותר אלא גם השפה. אמנם בעידן הנוכחי רוב הישראלים שולטים באנגלית היטב, אולם רובנו מרגישים נוח יותר להתנהל בעברית.

מיסוי

השקעות נדלן בארה”ב ממוסות במרבית המקרים פעמיים – גם שם וגם בארץ. אמנם שיעורי המס ברוב מדינות ארה”ב אינם גבוהים, ובפרט לא למשקיעים קטנים יחסית, אולם גם כך מדובר בטרחה מסוימת ובבירוקרטיה נוספת, וזהו עוד יתרון של השקעה בנדל”ן בישראל (אלא אם כן מבצעים את ההשקעה באמצעות קרן, שמספקת מענה אפקטיבי גם לנושא המיסוי).

לקבלת ייעוץ על מחיר למשתכן

[contact-form-7 id="1634" title="טופס יצירת קשר 1"]

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!