Doctor finance logo

השקעות נדלן ביוון למה וכמה

השקעות נדל”ן ביוון – למה וכמה?

מדינת יוון הייתה מצויה במשך מספר שנים ועד לאחרונה במשבר כלכלי מורכב ובשל כך קיימות בה כיום לא מעט הזדמנויות רכישה והשקעה מעולות בתחום הנדל”ן בערים ואזורים שונים כאשר הרצון המרכזי של מרבית המשקיעים בתחום זה הוא לרכוש נכסים במחירים סבירים ולהרוויח מהשכרתם כל העת. בעתיד יהיה ניתן לקבל החלטה אם למכור את אותם נכסים ולרכוש אחרים במקומם ו/או להשאירם ולהמשיך ליהנות מדמי שכירות.

יוון – אפיק נדלן קורץ

יוון היא מדינה בעל אופי תיירותי מובהק עם 13 מחוזות ולמעלה מ-3,000 איים. הישראלים חופשיים להיכנס ולצאת ממנה ללא ויזה והיא נמצאת במרחק של שעה וחצי טיסה בלבד מישראל. מחירי הנכסים, הנוחות, שיטות המיסוי המשתלמות, הבנייה הנוחה והזולה, הרווח העתידי הצפוי מהווים פוטנציאל קורץ להשקעה נדל”נית. קיימים משתנים שונים אשר משפיעים על מחירי הנכסים ועל כדאיות ההשקעה בהם. נשאלות שאלות באיזה אזורים כדאי לרכוש. האם באזורים בהם הביקוש גבוה, ולכן, ערך הנכסים יישמר לאורך זמן? האם באזור שעתיד להתפתח? איזה אזורים מתאימים לתיירות מבחינת מזג אוויר, תחבורה ציבורית, תשתיות קיימות ועוד.

ביוון, בדומה למקומות רבים בעולם, סוגי נדל”ן שונים חלקם פרטיים, אחרים שנועד למסחר, לייצור, וכמובן, לתיירות. האפשרויות מגוונות ונעות בין רכישה לצרכי תיירות, לצורך תשואה פרטית, להשבחת נכסים ועוד. מספר דוגמא למחיר נכס אטרקטיבי ביוון: עלותו של שטח 4 דונם באי התיירותי לפקדה נע כיום במחירים שבין 70,000  ל-150,00 יורו. טווח מחירים זה דומה מאוד לנכסים אחרים באיים מיושבים בעלי רקע ונוף זהים. מחירים אלו משקפים ירידה של 40-50 אחוזים בהשוואה לתקופת השיא במקום, טרם המשבר הכלכלי.

בין התיירות לרגולציה

התיירות ליוון מישראל ומאירופה לא נפגעה ואף עלתה בשנים האחרונות גם לנוכח המשברים השונים שחווה האזור. במקומות מובילים כמו אתונה, סנטוריני ומיקונוס הפופולאריים מחירי הנכסים גבוהים, יחסית, בגלל מיצוי הפוטנציאל התיירותי שלהם. לכן, מומלץ למצוא מקומות אחרים אטרקטיביים מבחינת טבע, נוף ועניין שאליהם יש גישה תחבורתית נוחה. מחירי הנכסים שם כיום זולים יחסית, ויהיה אפשר לממש את הפוטנציאל שבהם לטווח הקצר והארוך. כך לדוגמא ניתן למצוא כיום בתי נופש בעלות של בין 100,000 ל-120,000 יורו ולקבל החזר שכירות חודשי/שבועי מתיירות או ממכירת השטח לפיתוח בסכום גבוה יותר בעתיד.

יתרון משמעותי נוסף הוא נושא הרגולציה המקומית – המיסוי היווני נוח למדי בשל הרצון למשוך משקיעים מחו”ל, כך למשל מס הרכישה עומד על 3% בלבד. חברה זרה הפועלת ביוון משלמת מס רק על רווחים שיצרה בתוך יוון. נכון להיום המס עומד על 0% דבר שמושך ומעודד עוד ועוד השקעות חיצוניות שונות..

לסיכום הדברים, יוון מהווה כיום יותר מתמיד אפיק נדלן קורץ ואטרקטיבי במיוחד למשקיעים מחו”ל, בתחום הנדלן בפרט ובכלל. מומלץ להסתייע באנשי מקצוע המנוסים בתחום של השקעות נדלן בחו”ל על מנת לבחון גם את האפשרות האטרקטיבית שלכם להשקיע בנדלן ביוון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!